81-ТА КОНФЕРЕНЦІЯ НАЦІОНАЛЬНОГО ТРАНСПОРТНОГО УНІВЕРСИТЕТУ НА КАФЕДРІ ОПОРУ МАТЕРІАЛІВ ТА МАШИНОЗНАВСТВА
тел.+38(044)280-99-51Щороку в Національному транспортному університеті проходять наукові конференції, в яких беруть участь як викладачі, так і здобувачі освіти. Кафедра опору матеріалів та машинознавства проводить конференцію секції "Механіка деформівних середовищ для транспортного будівництва та машинобудування".
В 2025 році на конференції секції були представлені студентські та викладацькі доповіді, які викликали великий інтерес та жваве обговорення.
Найбільшу зацікавленість викликали роботи:
– "SPS - сендвіч-системи з ізотропними шарами" (студенти Муравйов Антон та Маршевська Олександра, керівник – доц. Ільченко І.О.)
Сендвіч-системи SPS – це передова інженерна технологія, що об'єднує міцність зовнішніх шарів та легкість полімерних матеріалів. Сендвіч-панелі зазвичай складаються з трьох шарів: двох тонких поверхонь і товстого заповнювача зі слабким опором деформаціям поперечного зсуву. Пластини можуть бути виготовлені зі сталі, алюмінію, композиту тощо, а шар заповнювача з поліуретану, мінватита інших матеріалів.В Україні сендвіч-системи широко застосовані в цивільному будівництві. За кордоном - ці системи використовують і для плит мостових споруд.
– "Теорія вибуху в будівельній механіці" (студенти Соколовський Роман та Сліпоконь Валентин, керівник – доц. Ільченко І.О.)
Теорія вибухувивчає, як різні конструктивні елементи (стіни, балки, плити, колони тощо) поводяться під дією короткочасного, інтенсивного імпульсного навантаження, яке виникає під час вибуху.
Теорія вибуху є актуальною для України через наступні причини:
§ Військові дії та атаки росії на цивільну інфраструктуру України.
§ Проєктування та укріплення будівель.
§ Експертиза зруйнованих споруд.
§ Контрольовані знесення та підриви.
– "Інтеграція будівельної механіки та програмування: добір перерізів як приклад міждисциплінарного підходу" (студентка Козубенко Олена, керівник – доц. Ільченко І.О.)
У контексті євроінтеграції Україна активно гармонізує своє законодавство з нормами Європейського Союзу, зокрема у сфері захисту інтелектуальної власності таборотьби з піратством програмного забезпечення. А це означає, що інженеру чи науковцю для вирішення практичних задач буде складніше знаходити програми, а часто єдиною можливою програмою буде доступним тільки Excel.
В доповіді пропонується кожному здобувачу - майбутньому інженеру - освоїти програмування на мовіPython, яка розповсюджується безкоштовно.
– "Визначення тримальної здатності плоских стержньових конструкцій" (Левченко Євген, Данилюк Владислав, керівник – доц. Марченко Н.Г.)
У сучасних умовах війни, коли мобільність військових підрозділів є критично важливою, частовиникає потреба швидко пропустити черезінженерні спорудиважку техніку. Саме в таких ситуаціях на допомогу приходять військові інженери, які можуть швидко оцінити, чи витримає інженерна споруда нове навантаження. В доповіді показано, що оцінювання тримальної здатностіспоруди з урахуванням її пластичної роботи для окремих розрахункових схем може показати, що вона майже вдвічі перевищує тримальну здатність, визначену в межах пружної роботи.
– "Стійкість попередньо напружених балок на прикладі руйнування Дегтярівського шляхопроводу" (викладач кафедри ГриневицькийБорис Володимирович).
Гривецький Б.В. навів можливі причини руйнування попередньо напружених балок, зупинився на діючих українських та міжнародних нормах щодо проєктування та навів теоретичні основи втрати стійкості такими балками.
Кожна доповідь викликала жваві обговорення.
Завідувач кафедри опору матеріалів та машинознавства професор Марчук Олександр Васильович оцінив високий науковий рівень доповідачів, актуальність вибраних тем та гарну візуальну складову презентацій, а також назвав конференцію 2025 одною з найкращих, проведених на кафедрі за останні 10 років.